forex trading logo

Statystyki

Home
Ewaluacja w naszej SP zakończona PDF Drukuj Email
Wpisany przez Admin   
wtorek, 23 grudnia 2014 12:42

SEOJak informowaliśmy wcześniej w naszej podstawówce w dniach 8-11 grudnia 2014 r. prowadzone było badanie zwane ewaluacją zewnętrzną pracy szkoły. Jest to proces badający funkcjonowanie szkoły w określonych problemach, opisanych trzema wybranymi (z dwunastu) wymaganiami państwa polskiego wobec placówek oświatowych. Badanie prowadzone było przez wizytatorów KO w Bydgoszczy pp. Annę Jachimczak i Barbarę Lewandowską. Podsumowanie działań odbyło się w miniony czwartek, 18 grudnia. 19 grudnia raport był już gotowy, a 22 grudnia odebrany przez dyrektora MZS w Radziejowie. Po opublikowaniu w wersji elektronicznej udostępnimy go również na naszej witrynie.

Więcej o ewaluacji zewnętrznej w szkołach i wynikach prowadzonych badań w roku szkolnym 2013/2014 w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Radziejowie można poczytać tutaj.

Badaniem poddano następujące wymagania:

  • Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej
  • Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji 
  • Szkoła lub placówka organizując procesy edukacyjne uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu (...) oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych.

W wyniku wywiadów, obserwacji i ankiet prowadzonych z dyrekcją, uczniami, nauczycielami, rodzicami i partnerami szkoły skonstruowano następujące wnioski:

  1. W szkole rozpoznanie możliwości psychofizycznych i potrzeb uczniów odbywa się poprzez przeprowadzenie diagnoz, analizy wyników sprawdzianu zewnętrznego po I i II etapie kształcenia, rozmowy z wychowawcami I etapu edukacyjnego i rodzicami z uwzględnieniem opinii wydanych przez poradnie psychologiczno - pedagogiczne i ma charakter celowego działania obejmującego wszystkich uczniów.
  2. Bogata oferta zajęć pozalekcyjnych, prowadzone w szkole innowacje pedagogiczne, możliwość uczestniczenia w projektach międzynarodowych pozwalają na zagospodarowanie czasu wolnego uczniów oraz umożliwiają rozwój posiadanych umiejętności, talentów i zainteresowań.
  3. Podejmowane przez nauczycieli działania dydaktyczne i wychowawcze wynikające z monitorowania i diagnozowania osiągnięć uczniów sprzyjają procesowi edukacji i przekładają się na wzrost efektów kształcenia i sukcesy uczniów.

Wyniki spełniania w/w wymagań określono na poziomie A, B i B.



 

Polecamy




Stworzone przez Miejski Zespół Szkół, 2012